Reclame

Alkmaar, 5 februari 2012. De D66 fractie heeft naar aanleiding van de commissievergadering van afgelopen donderdag de organisaties die daar van hun spreektijd gebruik hebben gemaakt een hart onder de riem gestoken. De fractie schrijft in een open brief aan Operettegezelschap Odeon, de Stichting Alkmaarse Kamermuziek, Theatergroep Horizon en restaurant De Studio dat de D66 fractie meer dan overtuigd is geraakt dat het huidige voorstel voor de verbouwing van theater De Vest "slecht is voor culturele aanbod en -klimaat in Alkmaar". Verder worden de sprekers en symphatisanten bedankt voor de "professionele, emotioneel en hartstochtelijke bijdrage" aan het debat. Verder wordt, als wethouder Anjo van de Ven blijft weigeren de planning te wijzigen, komende dinsdag een amendement in stelling gebracht zo staat in de brief te lezen. Een amendement is een voorstel voor een tekstuele wijziging van een voorstel dat in de gemeenteraad aan de orde is. Anders gezegd: het gaat om het wijzigen van een paar letters of cijfers in het voorstel. Zo'n wijziging in de oorspronkelijke tekst kan vergaande consequenties hebben. Zo kan in dit geval de datum voor de start van de verbouwing aangepast worden. De volledige brief is HIER te lezen.

Bekeken: 3004x
Reclame