Autogroep Ursem Barten heeft de publieksprijs gewonnen tijdens de 15e Ondernemersverkiezing Noord-Holland. De autogroep veroverde de prijs tijdens een feestelijk gala in de Philharmonie van Haarlem, tegenover honderden genodigden. De andere kanshebbers uit regio Alkmaar vielen buiten de prijzen. Milieu Service Nederland, Green Soap Company en Drystack wonnen de prijzen in respectievelijk de categorieën grootbedrijf, MKB midden en MKB Klein.
De verkiezingsavond begon met een lasershow, beukende bassen en overwinningsmuziek. Een openingsact die op een dancefeest niet had misstaan. “Nee, dames en heren”, trapte presentator Rens de Jong af, “op het knopje ‘bombastisch’ hebben we vanavond niet bezuinigd". Verder werden de verkiezingen aangekleed met een driegangendiner bij kaarslicht, live muziek en een optreden van theatergroep Ashton Brothers.
Een jury nomineerde per categorie tien bedrijven uit totaal meer dan 500 aanmeldingen. Hun namen verschenen tijdens het gala op het grote scherm, waarna er zeven werden doorgestreept. De overgebleven drie bedrijven moesten vervolgens in 45 seconden tijd een pitch leveren tegenover de jury en de rest de zaal. Dat leverde een aantal messcherpe en gevatte pitches op met soms hilarische uitsmijters. “Het was ontzettend moeilijk om te kiezen”, zei jurylid en Gedeputeerde Ilse Zaal. Ze roemde de vernieuwingsdrang in de provincie.
Autogroep Ursem Barten greep naast de hoofdprijzen, maar was dus wel de publieksfavoriet. "Het publiek stemde ons massaal naar de winst in de categorie Publieksprijs, waarvoor wij iedereen uiteraard enorm voor willen bedanken!", aldus het bedrijf. "Ook willen wij hierbij de andere winnaars Drystack BV, Green Soap Company, Milieu Service Nederland, TommyTomato van harte feliciteren!"