Wordt Betcity echt de nieuwe sponsor van AZ? De geruchten blijven toenemen en inmiddels lijkt het er echt op alsof AZ een vierjarig contract met het gokbedrijf aan zal gaan. Hoewel AZ nog niet volledig naar buiten is gekomen met dit nieuws, leren geruchten ons dat de twee met elkaar in de afrondende fase zitten en het bijna zo goed als zeker is dat Betcity de hoofdsponsor van AZ wordt de komende jaren. Dit is natuurlijk een enorme stap voor de iGaming-industrie. Nog nooit eerder mocht er zo openlijk reclame worden gemaakt voor een gokbedrijf. Betcity Nederland laat hiermee echt zien wat de legalisering van de online gokwereld in Nederland sinds 1 oktober 2021 heeft opgebracht.
Populariteit van Betcity
Sinds de legalisatie van het online gokken zijn heel veel oude, vertrouwde bookmakers van het toneel verdwenen. Zo ook het populaire Unibet. Miljoenen Nederlanders werden afgelopen oktober opgeschrikt doordat er hier geen enkele activiteit meer kon worden uitgevoerd. Unibet gaf aan dat het geen licentie had mogen krijgen. Dit betekende dus ook dat er naar andere online bookmakers werd gezocht. En laat het beste alternatief voor Unibet nu toch Betcity zijn. Deze lijkt qua werking bijna gelijk aan Unibet en heeft daardoor ook steeds meer oude spelers van Unibet aangetrokken.
Als het ze lukt om inderdaad de hoofdsponsor van AZ te worden, dan is dit natuurlijk fantastische reclame voor het gokbedrijf. Niet alleen voor het gokbedrijf zelf, maar ook voor de gehele iGaming-industrie. Slechts een jaar geleden had niemand kunnen bedenken dat dit mogelijk kon zijn. Nu is de knoop bijna doorgehakt. Er gaan al geruchten de ronde dat zelfs de nieuwe shirts voor AZ met het logo van Betcity in de maak zijn. Het lijkt dus écht te gaan gebeuren.
Nog een slag om de arm
De regionale krant ‘het Noordhollands Dagblad’ weet in een gesprek met Melvin Bostelaar, de CEO van Betcity, te melden dat het akkoord zo goed als rond is. Wel moet er nog een slag om de arm gehouden worden, aldus Melvin. Hij voegde hieraan toe dat het akkoord op tafel ligt, maar AZ hier nog altijd niet mee naar buiten is getreden. In het gekste geval kan er dus toch nog een afwijzing komen. Maar hier gaat eigenlijk niemand meer vanuit. Dit zou betekenen dat het logo van Unibet voor in elk geval de komende vier jaar op het shirt van AZ zal staan.
Debutant in de gokwereld
Het is beslist opmerkelijk te noemen dat BetCity al zo snel grote namen heeft weten te bereiken. Om nog even in de voetbaltermen te blijven, kunnen we namelijk stellen dat deze nog een debutant is in de gokwereld. Het is een relatief nieuwe speler. Betcity werd pas echt bekend in Nederland sinds oktober 2021. Sindsdien is de populariteit dan wel razendsnel toegenomen. Mede door een aantal fijne marketingstunts, waaronder bijvoorbeeld de reclame met oud-voetballer Andy van der Meijde. Het is afwachten wat AZ gaat doen en welke invloed dit zal hebben op de al stijgende populariteit van Betcity.