Zes- of zevenduizend euro zou mooi zijn, tienduizend euro fantastisch. Maar de radiomarathon Serieus Langedijk heeft maar liefst 20.000 euro opgebracht voor Voedselbank Langedijk. Daarmee mag het initiatief van Didier Ruijters, Ruben Gieling, Thomas Lute, Nicky Roosen en Stef Callenbach een groot succes worden genoemd. De uitzendingen waren via internet en via het radio-en televisiekanaal van Langedijk Centraal te volgen.
Carla van Hoorn van Voedselbank Langedijk was er om middernacht bij toen het resultaat bekend werd gemaakt en sloeg emotioneel dicht. "Het was gewoon teveel aan prikkels", zo laat ze Langedijk Centraal weten. "Dit hadden we natuurlijk nooit durven hopen, nu kunnen we echt gaan kijken welke dromen we kunnen gaan realiseren."
Vrijdagmiddag is de adrenaline echter uit het systeem en de niet aflatende stroom van motiverende berichtjes verstomd. Dan blijft bij de initiatiefnemers alleen nog het chronische slaapgebrek over. En natuurlijk het euforische gevoel echt een verschil te hebben gemaakt.
"We zijn helemaal kapot, maar dit smaakt zeker naar meer en we gaan ook kijken of we hier een vervolg aan kunnen geven. Vooral donderdag ging het behoorlijk hard met de sponsoring en de donaties. Aan het begin dan de dag stond de teller op ruim 11.000 euro, in de laatste uren bleef het maar komen, fantastisch gewoon. Langedijk heeft echt laten zien waar een klein dorp groot in kan zijn!"