Nadat het programma van Theater De Vest en de Grote Kerk Alkmaar voor deze periode in de prullenbak kon, is er mooi nieuws: de vernieuwde merkidentiteit van De Vest/Grote Kerk heeft brons opgeleverd tijdens de European Design Awards. Er was donderdag geen groot gala, slechts live stream video, maar de prijs in de categorie ‘branding - gedrukte identiteitsapplicaties’ werd evengoed gezien als "een prachtige beloning voor de intensieve samenwerking tussen De Vest/De Kerk en vormgevingsbureau Vruchtvlees."
De kleurrijke merkidentiteit verbindt volgens Vruchtvlees de op het oog verschillende organisaties als onderdeel van één familie. "In het dynamische merksysteem zit de kracht in de tegenstelling: De Vest is scherp en modern, De Kerk groots en bombastisch. In de identiteit liggen deze eigenschappen aan de basis. Architectonische details uit de gebouwen vormen patronen, maken artiestenfotografie eigen en passen zich aan de doelgroep en het event aan. De nieuwe identiteit brengt gelaagdheid aan in communicatie."
De European Design Awards zijn een samenwerking tussen vijftien Europese designmagazines, waaronder Dutch Designers Magazine (DUDE). De jury bestaat uit een groep van uitgevers, journalisten, redacteuren en academici. Er waren dit jaar totaal zo'n 1.500 inzendingen.