Gemeente Langedijk scoort gemiddeld een ruime 7,5 op dienstverlening aan ondernemers. Dat blijkt uit een onderzoek van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat, dat in februari werd uitgevoerd. Van de 160 onderzochte gemeenten, staat Langedijk op een nette 23e plaats.
Een 'mystery guest' heeft de gemeente twintig relevante ondernemersvragen, waarvan vijftien telefonisch en vijf per e-mail, met onderwerpen als het krijgen van vergunningen, ontheffingen of het wijzigen van een bestemmingsplan. Via deze tactiek meent het ministerie dat daadwerkelijke ervaringen in kaart worden gebracht.
Langedijk heeft een 7,6 gekregen voor de telefonische dienstverlening en een 7,5 voor de afhandeling van vragen per e-mail. De score is flink hoger dan het landelijk gemiddelde. Voor het beantwoorden van vragen per telefoon ligt het gemiddelde op een 7 en per mail op een 6,5.
Wethouder Jasper Nieuwenhuizen van Dienstverlening is blij met het behaalde resultaat: "Een goede dienstverlening is belangrijk voor ons. Uit dit onderzoek blijkt dat we op de goede weg zijn. Voor een volgende keer streven we natuurlijk naar een nog beter resultaat."