Reclame


Woensdagavond verzamelden rond 120 ondernemers zich voor het jaarlijkse Economisch Groeidebat. In Theater De Vest werden de lokale ondernemers meegenomen door Retail- en merkenexpert Paul Moers in het merk Alkmaar.

Economisch wethouder Victor Kloos opende het debat in stilte, waarna debatexpert Roderik van Grieken voor veel rumoer zorgde. Met de kans om in twee minuten kennis te maken met een onbekende nieuwe ondernemer, kwam iedereen los. Met scherpe stellingen als ‘Het Regeerakkoord is positief voor ondernemers’ was de bijeenkomst geopend voor debat.

Kloos lichtte de stand van zaken rond het actieprogramma Economie toe, waaronder de stijgende bezoekerscijfers en belangstelling van bedrijven om zich te komen vestigen: “Regio Alkmaar maakt een bovengemiddelde groei door op het gebied van werkgelegenheid en daar mogen we trots op zijn.”

Marketingdeskundige Paul Moers lichtte toe hoe je een merk bouwt en wat het merk Alkmaar inhoudt. Hoe sterker het merk van de stad, hoe liever mensen er gaan wonen en op bezoek komen. Wat weer zorgt voor meer en betere voorzieningen, en meer bedrijvigheid.

De debatleider daagde daarna de ondernemers uit om na te denken over hun merkbelofte en welke kernwaarden hun bedrijf hanteert. Zo pitchten Gabriëlle Koomen (Versierd) en Marvin den Bakker van Koel 310 over de koppeling van hun merkbelofte met het merk Alkmaar.

Peter Valbracht van stichting De Waaier werd door de aanwezigen gekozen als winnaar met zijn pitch, die eindigde met de woorden ‘Alkmaar is bijzonder in het gul zijn en een stuk geluk geven aan elkaar’.
Pin It
Bekeken: 3018x
Reclame