Reclame

In het Golden Tulip hotel in Alkmaar vonden maandagavond de presentaties voor het Gouden Kaasidee plaats. Elf initiatiefnemers mochten hun gouden idee pitchen voor een vakjury. Uit alle presentaties koos de jury uiteindelijk de vijf beste ideeën voor de finale op 11 januari 2016.

De gemeente Alkmaar deed afgelopen juni een oproep aan bedrijven en particulieren voor het insturen van het Gouden Kaasidee. Ze ontving meer dan twintig ideeën in reactie, waarvan de beste elf zich maandag mochten presenteren aan de jury. Deze jury bestond uit experts op het gebied van citymarketing, experiences en cultuur, namelijk directeur van de Heineken Experience Dirk Lubbers, adviseur Robert van Meerendonk van Corpus en Rein Pastoor, eigenaar van het Golden Tulip hotel. Eduard Pieter Oud, directeur van Amsterdam marketing, was gastjurylid.

De finalisten van het Gouden Kaasidee zijn Jan Roobeek en Gijs Schot met hun kaaskelder-idee, Gerjon Rooker van RAADHUIS met zijn kaasroute-idee en Team de Haas, Holland Promotions en Sander Versteege met hun uiteenlopende invullingen van een kaasexperience. Zij strijden in januari verder om het Gouden Kaasidee en de bijbehorende 25.000 euro te winnen.

Wethouder Viktor Kloos: 'De doelstelling van de avond is gehaald, er zijn heel veel creatieve ideeën binnengekomen en daar zijn wij als gemeente erg trots op'. Jurylid Dirk Lubbers roemde deze ideeën om de creativiteit, maar juist ook om de locatie, die volgens hem zeer belangrijk is voor de attractiewaarde van een toekomstige trekpleister. Juryvoorzitter Rein Pastoor vulde aan dat de winnende ideeën vooral de beleving centraal hadden gesteld, iets wat zeer belangrijk is voor het laten slagen.

Pin It
Bekeken: 6909x
Reclame