Maandag 30 juni vond in de Alkmaarse Watertoren een presentatie plaats van Alkmaar Marketing en Arthur Dontje. Dontje vertelde tijdens deze presentatie over zijn plannen met Dobla en de Chocolate Experience.
Hij stelde onder andere dat een ruimere blik nodig is om de Alkmaarse binnenstad aantrekkelijk te houden en werkt al sinds vorig jaar aan het ereherstel van de oude chocoladefabriek Ringers.
Hij heeft de handen ineen geslagen met Alkmaar Marketing en betrekt er ook de kaasmarkt bij.
Volgens Dontje moet de Alkmaarse kaasmarkt ook een ‘experience’ moet worden en op TripAdvisor minstens een 4,5 uit 5 gaan scoren.
Bovendien willen Alkmaar Marketing en Dontje naast kaas en Ringers nog drie grote belevenissen realiseren in de binnenstad: de Big Five.
Donderdag 9 juli vindt opnieuw een presentatie plaats, deze keer over de uitkomsten van het onderzoek naar de haalbaarheid van de herbestemming van de Ringers Chocoladefabriek.