Reclame

Alkmaar, 12 juni 2014. Het college staat positief tegenover een tweetal punten de Onafhankelijke Partij Alkmaar. Het eerste punt was om winkels op zondagen openingstijden tot 20:00 uur te gunnen en het tweede betrof aansluiting bij de stedencampagne van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen.

Op dit moment wordt er in opdracht van de Stichting Promotie Alkmaar in een afstudeerproject onderzoek gedaan naar de animo onder winkeliers en winkelend publiek voor openingstijden tot 20:00 uur. Bij positief resultaat zal overwogen worden in de laatste uren parkeren in garages gratis te maken, zoals OPA aandroeg.

Er was eerder al overwogen om Alkmaar aan te sluiten bij de stedencampagne van het NBTC, maar toen vonden de betrokken partijen dat de instapkosten van 15.000 euro niet tegen baten op zouden wegen. Nu zal er opnieuw gekeken worden of aansluiting bij de stedencampagne meer effect zal hebben. In september volgt terugkoppeling.

OPA bekritiseerde investeringen om de stad buiten Europa te promoten, zoals in China, omdat de kosten daarbij niet tegen de baten zouden opwegen. Het college geeft aan dat het zich juist richt op Nederlanders en buitenlandse toeristen in de provincie. De handelsmissie in China was een financieel gunstig samenwerkingsproject. En met resultaat, want in 25 Carrefour supermarkten in Beijing draait nu een promotiefilm over Alkmaar en de regio. Een busvervoersbedrijf met veel connecties in de Chinese markt verzorgt nu trips naar Alkmaar. Met grote Chinese touroperators worden programma’s uitgewerkt om Alkmaar in hun aanbod op te nemen. De hotels in Alkmaar worden onder de aandacht gebracht van de Chinese toerist en tot slot is er met de stad Weihai een overeenkomst getekend voor de uitwisseling van een business- en toeristenconsultant die Alkmaar zal promoten bij de Chinese touroperators en toeristische programma’s zal aanbieden.

Pin It
Bekeken: 1496x
Reclame