Welke vormen van buitenreclame in Alkmaar weet jij te onderscheiden? Regelmatig wordt gedacht dat organisaties in de regio zich uitsluitend richten op vormen van online marketing, daar consumenten hun aankopen steeds vaker via het internet doen. De verwachting is dat deze trend zich de komende jaren doorzet, waarbij in 2027 zo’n 40 procent van de aankopen online gedaan wordt. Het tegendeel blijkt waar te zijn! Voor bedrijven is het minstens zo belangrijk te werken aan hun offline zichtbaarheid. Buitenreclame draagt over het algemeen bij aan de betrouwbare uitstraling van een organisatie; consumenten vinden het fijn een merk- of bedrijfsnaam ook buiten het internet om tegen te komen.

Uiteenlopende vormen van buitenreclame in Alkmaar
Bij de toepassing van buitenreclame hebben organisaties de keuze uit verschillende mogelijkheden. Denk bijvoorbeeld aan het verschil tussen lichtmastreclame en rotondereclame in Alkmaar. Lichtmastreclame is niet uitsluitend bedoeld voor het vergroten van de zichtbaarheid en merkbekendheid van organisaties. Deze vorm van buitenreclame kan bijvoorbeeld ook gebruikt worden om consumenten de weg te wijzen. In een grotere stad als Alkmaar kan het soms best lastig zijn de juiste route te vinden. Daarbij liggen winkel- en bedrijfspanden soms wat verder uit het centrum, waardoor consumenten deze niet per toeval zullen treffen. Met lichtmastreclame is het mogelijk potentiële klanten te wijzen op het pand.

Rotonde sponsoren met een reclamebord
Eerder werd ook rotondereclame als een populaire vorm van buitenreclame genoemd. Er zijn hierbij verschillende mogelijkheden. Koop reclameruimte op een rotonde, of sponsor de rotonde. In dat laatste geval ben je als organisatie verantwoordelijk voor het onderhouden van het groen op de rotonde, in ruil voor een reclamebord. Het is een hele leuke vorm van buitenreclame, waarbij je als organisatie een steentje bijdraagt aan het groen houden van de wijk. Een heel maatschappelijk betrokken manier van ondernemen; in het bijzonder, wanneer het om een rotonde in de buurt van je bedrijfs- of winkelpand gaat.

Combinatie van online- en offline marketing de beste keuze
Uitsluitend kiezen voor offline marketing is net zo onverstandig, als het volledig focussen op online marketing. Het is om deze reden aan te raden te kiezen voor een mix van beide vormen. Verschillende onderzoeken tonen aan dat consumenten een bedrijfs- of merknaam meerdere keren gezien moeten hebben, voordat zij deze vertrouwen. Zeker bij producten en diensten met een hogere waarde speelt dit een belangrijke rol. Middels zowel online- of offline marketing zorg je dat dit aantal contactmomenten gehaald wordt.
Pin It
Bekeken: 1467x
http://perizinan.bulelengkab.go.id/products/rahasia-slot-mahjong/ https://e-starlitbang.tapinkab.go.id/maxwin-pg-soft/ https://e-starlitbang.tapinkab.go.id/mahjong-gampang-menang/ https://sisdata.unpak.ac.id/uploads/sgacor/ https://ee.itk.ac.id/data/