'Camping Dijk & Waard' was misschien een aparte naam voor een campagne om inwoners, ondernemers en allerlei organisaties in Heerhugowaard en Langedijk aan elkaar te koppelen en om ze te prikkelen met mooie ideeën te komen om kwetsbare inwoners te steunen, maar het project was wel een succes. Dat blijkt uit een evaluatie. Gedurende acht weken werden maar liefst 452 ideeën aangeleverd door 171 partijen.
Onderdeel van de Camping was de 'serious game'. Een spel waarin initiatieven konden worden aangeleverd ter verbetering van het sociale netwerk en vangnet in de wijk/buurt voor kwetsbaren, en het versterken van kennis en vaardigheden waarmee zij zelf regie over hun eigen leven kunnen voeren. De gemeenten pasten regelgeving soepel toe om snel te kunnen bepalen of en zo ja hoe een idee kon worden gerealiseerd. Een aantal ideeën heeft inmiddels vorm gekregen in een sociaal-maatschappelijk project.
De campagne Camping Dijk & Waard had een budget van een ton en voor het spel was 20.000 euro gereserveerd voor subsidies.