Lieke Danenberg en Raymond Duipmans geven donderdag 7 november de eerste workshop van de Creatieve Universiteit Alkmaar. In de workshop 'Overtuigen als een pro' gaan ze dieper in op wie je ideale klant is én waarom het zo belangrijk om je niet zomaar tot elke willekeurige potentiële klant te richten, maar specifiek op hem of haar.
Tijdens de workshop komt aan bod wie die ideale klant is, inclusief behoeften, struggles, verlangens en wat je product of dienst zo waardevol voor hem of haar maakt. Hoe beter het beeld van de ideale klant, des te groter de kans op een overeenkomst. Eén van de docenten is Lieke, digitaal strateeg en specialist in 'customer journeys'. Ze helpt met een Customer Journey grid, waarin belangrijke elementen om jouw product of dienst te kopen komen te staan. Vervolgens helpt Raymond met het overtuigend inspelen op de verlangens van potentiële klanten.
Lieke en Raymond bespreken diverse acquisitievormen, vertellen over do’s en dont’s en kijken naar hun sterke en zwakke punten. Samen helpen ze de best passende acquisitievorm te bepalen en een concreet acquisitieplan op te stellen.
De workshop duurt van 15:00 tot 19:00 uur, kost 48 euro per persoon en vindt plaats in Het Nieuwe Warenhuis (de oude V&D). Voor aanmelden en een promo, ga naar creatieveuniversiteitalkmaar.nl.