Het toerisme in de regio zit sterk in de lift. Destinatiemarketingorganisatie Holland boven Amsterdam merkt dit vooral aan de positieve resultaten van de campagnes die dit jaar werden ingezet en de sterke groei van het aantal websitebezoekers.
De websites van Holland boven Amsterdam realiseerden een groei van 50 naar 2.500 bezoekers per dag. In juli en augustus werden uitschieters van 4.000 websitebezoekers per dag genoteerd. Vooral Nederlanders zijn nieuwsgierig naar wat er boven Amsterdam te doen is. Bijna een half miljoen landgenoten namen een kijkje.
De top 5 van meest bezochte toeristische trekpleisters in Noord-Holland waren respectievelijk de Robbentocht in Den Oever, Koningsdag (met natuurlijk een volle Alkmaarse binnenstad en SLAM! Koningsdag), de Alkmaarse Kaasmarkt, de Weekmarkt in Schagen en tot slot de Juttersmarkt in Den Helder.
De inzet van internationale campagnes zorgde er ook voor dat steeds meer Duitsers (105.208 bezoekers / 23%) en Belgen (24.675 bezoekers / 5%) Holland boven Amsterdam raadpleegden. De strandpagina was erg populair onder Duitsers.
Het marketingbedrijf blijft gebieden boven Amsterdam promoten, met name om de overbelaste hoofdstad wat te ontlasten. Voor het najaar staan de themapagina’s ‘nazomerenbovenamsterdam.nl, herfst- en winterboven-amsterdam.nl al klaar.