Busreizigers in Noord-Holland Noord waarderen de diensten van Connexxion met een 7,6, hetzelfde cijfer als het landelijke gemiddelde. Dit blijkt uit de OV-Klantenbarometer 2017 dat in heel Nederland onder 86.000 klanten werd gehouden.
Connexxion scoorde hoger dan het landelijke gemiddelde op de onderdelen gemak kopen vervoerbewijs, veiligheid, rijstijl en klantvriendelijkheid.
Uit het onderzoek blijkt het meest genoemde verbeterpunt de informatievoorziening is bij vertragingen. Ten opzicht van 2016 was er wel een kleine verbetering opgetreden en verhoogde Connexxion het rapportcijfer van 5,5 naar 5,6, maar ligt nog steeds onder het landelijke gemiddelde van 5,9.
Connexxion blijft druk bezig met het verbeteren van de informatievoorziening naar de reizigers. Reisinformanten worden ingezet tijdens onverwachte vertragingen en omleidingen. Ook de elektronische borden bij de bushaltes, de Connexxion-app, website en Twitter zet Connexxion in om de reizigers van de laatst informatie te voorzien.
Uit het rapport blijkt dat reizigers de overstaptijden positief waarderen met een 6,7. Dat was in 2016 nog een 6,3. Dit komt mede door de populaire Stappover-app, waarmee met één klik actuele aansluitende buslijnen te zien zijn.