Alkmaar, 25 november 2013. Woensdag startte er in Alkmaar een breiworkshop in de trein richting Maastricht. In samenwerking met Kiosk en de NS reed er een bijzondere trein tussen Alkmaar en Maastricht met daarin een knusse SocialCoupé. In die coupé zat het innocent-team klaar met innocent smoothies, breibenodigdheden en drie brei-experts op leeftijd. Samen met de treinreizigers breiden ze dozen vol mini-mutsjes, en werden er interessante gesprekken voerden. De breisels worden in januari op de innocent flesjes om aandacht te vragen en geld op te halen voor eenzame ouderen. Per verkocht flesje gaat 20 eurocent naar het Nationaal Ouderenfonds, dat het gebruikt om activiteiten en diensten aan eenzame ouderen te bieden. De breipennen tikten niet alleen in de SocialCoupé. Ook klanten van Kiosk kregen gratis breipakketjes als ze een innocent smoothie kochten om te knutselen. Die Kiosk actie loopt nog tot 1 december en op=op.
In Nederland zijn 200.000 ouderen erg eenzaam. Innocent wil dit jaar 125.000 mutsen bij elkaar breien en daarmee namens alle breiers en breierella's een bijdrage leveren aan een nieuwe bus voor het Ouderenfonds. De organisatie heeft sinds 2005 samen met honderden Nederlandse vrijwilligers maar al iets van 390.000 mutsen bij elkaar gebreid, en daarmee heel veel euro's aan het Ouderenfonds overgemaakt.
Innocent drinks is meer dan dertien jaar geleden opgericht in Engeland en de 100% natuurlijk drankjes zijn verkrijgbaar in vijftien landen. Er wordt groene energie in alle kantoren, de flesjes zijn gemaakt met gerecycled plastic en het fruit voor de drankjes komt van telers die netjes met hun personeel en het milieu omgaan. Innocent werkt nauw samen met de Rainforest Alliance (RFA) is trots dat vanaf vorig jaar de bananen RFA-geaccrediteerd zijn. Elk jaar gaat minimaal 10% van de nettowinst naar goede doelen in landen waar het fruit gekocht wordt. En zeven jaar geleden startte dus de Goedgemutste Breicampagne – onder de naam The Big Knit – met als doel aandacht en geld te werven voor eenzame ouderen.