Reclame

Alkmaar, 18 november 2013. De afgelopen weken heeft, in opdracht van de gemeente, onder Alkmaarse 50-plussers een onderzoek plaatsgevonden door het bureau TNS NIPO. Het doel daarvan is een beeld te krijgen van de kracht, vitaliteit kennis, kunde en levenservaring van deze grote groep inwoners. De gemeente gebruikt de input omdat zij de mening van ouderen belangrijk vindt; zij leggen de basis voor het Zilveren Kracht-beleid. De enquête kreeg een overweldigende respons. Wethouder Victor Kloos (OPA): ,,We hebben de enquête uitgezet naar ruim 5000 adressen en circa 1800 enquêtes teruggekregen. Dat is veel meer dan het aantal waarop wij hadden gehoopt. Voor ons trouwens ook een teken dat deze groep Alkmaarders graag gehoord wordt en nog volop wil deelnemen aan onze maatschappij. Wie vitaal is, kan veel bijdragen aan het eigen welzijn maar ook aan die van mensen in zijn/haar omgeving en daarmee aan onze samenleving als geheel.''

Alkmaar heeft grote waardering voor haar 50-plus inwoners. Onder de noemer Zilveren Kracht geven burgemeester en wethouders prioriteit aan beleid dat is gericht op de inzet van hun kracht, hun vitaliteit, hun kennis en kunde én hun levenservaring. Iedereen heeft recht op een zinvol leven; zeker de oudere groep Nederlanders. Alkmaar denkt dat dit principe perfect te combineren is met de roep in onze maatschappij om meer persoonlijke betrokkenheid, aandacht en hulp van alle inwoners. Hiervoor heeft het college een aanzienlijk bedrag gereserveerd.

De exacte uitkomsten van de enquête worden op het ogenblik verwerkt. Gezien het groot aantal inzendingen zal dit iets langer duren dan gepland. De uitkomsten van de enquête zijn in januari 2014 bekend.

Pin It
Bekeken: 1262x
Reclame

Agenda