Alkmaar, 30 mei 2013. Op 24 maart was de radiozender 538 in Alkmaar in het kader van hun actieweek voor War Child. Zij hebben 24 uur live radio uitgezonden in de stad. Het evenement in Alkmaar is volgens de gemeente zeer goed verlopen, ondanks de extreme kou en sterke wind. De stad heeft 131.481 euro binnengehaald en staat daarmee landelijk in de Top 3. Daarnaast leverde het de stad een geschatte promotiewaarde van 200.000 euro op. Er waren op 24 maart ruim 13.000 bezoekers in de stad. En het evenement heeft voor Alkmaar in de aanloop naar en op de dag zelf bij de actiehouders, organisatie en deelnemers 'acties, saamhorigheid, nieuwe netwerken en een geslaagde gezellige dag opgeleverd'.
Uit onderzoek blijkt dat Horeca Waagplein zeer enthousiast is over het evenement en de opbrengst. Door de vele redactionele aandacht van de Alkmaarse Courant en de radiospotjes en filmpjes over acties van Alkmaar Centraal is er ook veel media aandacht geweest. Ook in de ether, op het evenementenkanaal en bij SBS kwam de stad veel onder de aandacht. De speciaal opgerichte facebooksite opgericht werd druk bezocht. Er zijn veel positieve berichten binnengekomen over de schoonheid van het Waagplein door organisatoren van 538, War Child en andere betrokkenen.
Het evenement 538 voor War Child was gebruikt als pilot voor Koninginnedag wat betreft de openbare orde en veiligheid. De gemeente stelt vast dat de samenwerking tussen politie, stadstoezicht, beveiliging en de evenementencoördinator goed was. De opgedane kennis zal echter niet meer gebruikt worden voor een nieuwe editie van "538 voor War Child"; de zender heeft de samenwerking stopgezet.