Reclame

Eind oktober vorig jaar kreeg merkdeskundige Paul Moers een leeg paspoort overhandigd van wethouder Victor Kloos. Hem was de taak toebedeeld samen met Alkmaar Marketing dat lege paspoort te transformeren naar een merkenpaspoort van de stad Alkmaar. Ook is nauw samengewerkt met het bedrijfsleven, culturele instellingen en onderwijs.

Het nu gevulde merkenpaspoort van Alkmaar werd woensdagavond gepresenteerd in Theater De Vest. Nuchterheid, vindingrijkheid, verbinding en verrassing blijken de meest in het oog springende kernwaarden van Alkmaar. Cultuurhistorie, ruimte en natuurlijk kaas zijn de belangrijkste zaken die de stad te bieden heeft. Ook bevat het merkenpaspoort de merkwaarden No nonsense, Verbindend, Vindingrijk en Verrassend. Het archetype van de Alkmaarder is volgens het paspoort de ‘Everyman’.

Deze waarden van Alkmaar zijn dan ook in het merkpaspoort opgenomen. Het is de bedoeling dat ze de komende jaren gebruikt worden als insteek voor onder andere het evenementenbeleid, een sterk centrumplan en het citymarketingbeleid van Alkmaar Marketing. Daarnaast wordt het merkpaspoort verspreid onder andere organisaties die vanuit of namens Alkmaar communiceren. (foto: Alkmaar Marketing)

 

Pin It
Bekeken: 4444x
Reclame