Reclame

Alkmaar, 29 maart 2012. Van de ruim 100.000 mensen die per jaar de balies in het Stadskantoor en dienstencentrum de Mare bezoeken maakt slechts tien procent eerst een afspraak, de rest loopt vrij naar binnen. Het is juist die vrije inloop die het moeilijk maakt om de personele inzet goed af te stemmen op de drukte, waardoor soms wachttijden ontstaan die niet voldoen aan het gewenste serviceniveau. Door meer op afspraak te gaan werken ontstaat de mogelijkheid om efficiënter te plannen. Het mes snijdt volgens de gemeente daarmee aan twee kanten: het leidt tot een efficiëntere bedrijfsvoering én een betere dienstverlening. De klant kan bepalen wanneer hij geholpen wordt en doordat precies bekend is wie wanneer en voor welk product komt, wordt er sneller en beter geholpen.

De verhoging van de efficiëntie is ook nodig om de voorgenomen bezuiniging op de eigen organisatie te halen. Met ingang van 1 juni 2012 is het Stadskantoor daarom alleen nog tussen 09.00 uur en 12.00 uur open voor vrije inloop. In de middag en avond kan men dan alleen nog op afspraak terecht. Dienstencentrum Alkmaar-Noord is alleen nog op woensdagmiddag open zónder afspraak. Ook worden de openingstijden voor zowel het Stadskantoor als het Dienstencentrum gewijzigd.

Pin It
Bekeken: 2043x
Reclame