Per 7 november biedt Greenco in kantines en clubhuizen van een aantal sportclubs snackgroenten van het merk Tommies aan. Het merk is wellicht het meest bekend door het snacktomaatje. Met de sportieve ambitie Nederland gezonder te laten snacken is de leverancier een samenwerking aangegaan met 50 sportclubs in Noord- en Zuid-Holland.
In gemeente Alkmaar zullen Alkmaarsche Boys, Alcmaria Victrix, Kolping Boy, SV Koedijk en Alkmaarsche Mixed Hockey Club snackgroente gaan aanbieden. In Heerhugowaard doet SVW '27 mee.
Het gaat om een zesweekse pilot, om te kijken of de snackgroenten aanslaan. Op termijn hoopt Tommies natuurlijk sportclubs in heel Nederland aan zich te binden. Sampleteams gaan daarom langs om supporters, (jeugd)sporters en ook hun tegenstanders van een testzakje te voorzien. Er worden ook prijsjes voor het ‘Rode Koppie met de meeste inzet’ vergeven. Tommies gaat ook letterlijk op zoek naar de mooiste ‘Rode Koppies’; het bewijs van een goede en gezonde inspanning. Alle sportjeugdteams in het land maken kans op een gezellig teamuitje door een foto met hun ‘Rode Koppies’ in te zenden.
Yvonne Vanlier, Marketingmanager bij Tommies: “In Nederland krijgt iedereen het advies om 200 gram groente per dag te eten. Slechts 5% van de volwassenen haalt dit en van de kinderen tussen 7 en 18 jaar eet slechts 1% de aanbevolen hoeveelheid groente. Omdat de snackgroenten van Tommies altijd en overal te eten zijn, vormen ze de? oplossing om de groenteconsumptie te verhogen.