Reclame

Het gat tussen werkzoekende jongeren op de arbeidsmarkt en werkgevers is te groot, zo vinden Randstad en Stichting DeBroekriem. Via het grootschalige programma #wordenwiejebent leren de partners jongeren en werkgevers op een andere manier naar elkaar te kijken. Dat gebeurt onder andere via een mobiel lab dat 25 september in Alkmaar staat.

Jongeren krijgen via innovatieve technieken en tests beter inzicht in hun talenten, persoonlijkheidskenmerken en competenties. Het mobiele #wordenwiejebent lab bezoekt tot en met 7 oktober in totaal 24 steden in Nederland. Meer informatie op Randstad.nl/wordenwiejebent.

In Noord-Holland staan 10.021 jongeren van 18 tot 27 jaar als werkloos geregistreerd bij het UWV (juli 2015). Landelijk zijn dat er 159.000 (11%). Randstad wil in vijf weken 70.000 jongeren voorstellen bij werkgevers en zoeken naar juiste matches tussen werknemer en werkgever, en tussen persoonlijke eigenschappen en soorten werk.

Met de Oculus Rift kunnen jongeren met een virtual reality-bril een werkgebied in 3D beleven. Met Professor Werkgeluk gaan zij in gesprek over het bereiken van werkgeluk. Met Mister Social leggen zij eigen online profielen en de rol van social media onder de loep.

In het mobiele lab kan men ook een professionele Linked-in profielfoto laten maken en praktische tips krijgen over onder andere presentatie, de arbeidsmarkt en het CV.

Jan-Willem Dijkstra, Regiodirecteur regio Noord-West Randstad Nederland: “Ik ben tevreden als straks alle jongeren het #wordenwiejebent lab verlaten met nieuwe inspiratie en inzichten om hun kansen op de arbeidsmarkt te vergroten. Randstad roept ook nadrukkelijk werkgevers op verder te kijken dan iemands opleiding en/of werkervaring. Dan zullen ze de ware talenten van jongeren ontdekken en medewerkers vinden die goed bij het bedrijf passen.”

Pin It
Bekeken: 3996x
Reclame