Reclame

Alkmaar, 3 april 2014. De gemeentebesturen van Alkmaar, Heerhugowaard en Langedijk (HAL) hebben in september 2013 besloten hun ondersteunende taken gemeenschappelijk te gaan organiseren in een Shared Service Center (SSC). Nu de colleges van de gemeenten een gemeenschappelijk plan hebben vastgesteld is de samenwerking een stap dichterbij gekomen.

Vanaf 1 juli zullen de personeel- en salarisadministratie, risico- en verzekeringsbeheer en inkoop al samenwerken. In de tweede helft van dit jaar zullen nog drie bedrijfsfuncties worden samengevoegd en in 2015 volgen de overige bedrijfsfuncties. Hierdoor is een forse stap gezet in de samenwerking. De drie gemeentebesturen hebben het programmaplan vastgesteld om het SSC per 1 januari 2016 volledig operationeel te hebben.

Het doel en de noodzaak van deze samenwerking is de kosten van de organisatie te verlagen, de kwetsbaarheid te verminderen en de kwaliteit te verhogen. In het SSC zullen taken als personeel & organisatie, inkoop, financiën & administratie, ICT, huisvesting en facilitaire zaken worden ondergebracht. De gemeenten hebben voor de realisatie van het SSC gezamenlijk een plan opgesteld. Het plan geeft richting aan de ontwikkeling van het SSC. 

Pin It
Bekeken: 1313x
Reclame